V médiách sa uverejní všetko a bez ľadu a skladu

25.07.2013 09:30

V médiách sa uverejní všetko a bez ľadu a skladu

 

Som profesionálny mediátor. Mediácii verím na základe skúseností, venujem sa tomu, aby som získaval nové poznatky a skúsenosti.

Slovenské média už dlhšiu dobu hodnotím ako priestor, kde sa uverejní všetko bez ľadu a skladu, bez konzultácie s odborníkom, bez verifikácie skutočností. Je to zámer, alebo starí dobrí novinári vymreli? Je to zámer, alebo novinárska česť vyprchala ako láska, alebo sa premenila na produkt čo možno predať, či zapredať?

Dnes 25.7. som popri práci ako „podmaz“ sledoval TV JOJ reláciu súdna sieň. Kauza, ktorú stvárnili protagonisti predstavovala rozvodové konanie na základe chorobnej žiarlivosti odporkyne. V jednej chvíli sudca položil odporkyni otázku či sa pokúsili riešiť svoje problémy prostredníctvom mediátora. Usmial som sa a potešil, konečne sa mediácia dostáva do bežného života, konečne začne byť akceptovaná, konečne moja, či naša snaha o mediáciu prináša ovocie. Môj úsmev vzápätí prešiel do kyslého a nahnevaného výrazu tváre. Pokračovaním otázok a odpovedí som prežil mierny drobný infarkt, mŕtvicu a neviem čo ešte.

Mediácia je podľa tejto relácie zbytočná, neúčinná, pre mediátora je to len biznis, mediátor odporúčal, prikazoval a ďalšie nezmysli.

Mediátor je nestranný človek, profesionál, ktorý upravuje komunikáciu, jeho úlohou je odhaľovať podstatu problému medzi stranami sporu, pretože väčšina sporov je na povrchu o niečom, ale v skutočnosti je problém inde. Mediátor neradí, neodporúča, neprikazuje!!!!!!

Mediácia je účinná metóda riešenia sporov, ktoré inak končia na súde a zahlcujú naše súdy zbytočnými kauzami. Mediáciu vykonávam niekoľko rokov a úspešnosť mediácie pri niekoľkých stovkách sporov, ktoré som riešil je viac ako 80%. V rodinnej mediácii a hlavne rozvodovej pán scenárista mám úspešnosť 53% nerozvodovosti!

Kto vám zaplatil za to, že takýmto spôsobom dehonestujete profesiu mediátora, poctivú prácu mediátorov, poctivú snahu dostať mediáciu do povedomia, poctivú prácu rezortu spravodlivosti v tejto otázke, poctivú prácu aj ďalších odborníkov, ktorí mediáciu skúsili pri riešení sporov a veria jej? Mediácia má tú úžasnú vlastnosť, že napráva okrem iného už aj tak zlé medziľudské vzťahy.

Na záver Vás chcem páni novinári, páni scenáristi požiadať, ak neviete si urobiť prieskum a konzultovať vec s odborníkom / a sú na Slovensku takí / radšej mediáciu nechajte tak, a nevyjadrujte sa k nej. Nesnažte sa dať tento význam slova do relácie za každú cenu, za cenu len aby relácia mala čísla sledovanosti. Prosím nešlapte po poctivej práci, po dlhoročnej snahe riešiť spory aj pre sociálne odkázaných. Mediácia nie je len biznis, je to aj nástroj sociálnej pomoci.

PS: v danej relácii sa dala mediácia a mediátor naformulovať v danej kauze úplne inak, tak aby zarezonovala a nie aby bola dehonestovaná.